Geschreven door Justine Nightingale
Het is tijd om na te denken over een samenwerking met een influencer.
Als bedrijfseigenaar in de digitale wereld van vandaag weet u hoe belangrijk sociale media zijn voor uw algehele marketingstrategie. Volgens één studiegebruikt bijna 75% van de mensen reacties en afbeeldingen op Facebook om te beslissen welk restaurant ze gaan bezoeken.
Dus, net als de meeste restaurants, wil je je aanwezigheid op sociale media vergroten. In dit artikel ontdekken we zes redenen waarom een restaurant zou kunnen overwegen om met een influencer samen te werken. Maar laten we eerst eens kijken naar wat influencer marketing precies is.
Ontdek influencermarketing
Influencer-marketing maakt deel uit van uw algehele digitale advertentiecampagne. Het betekent dat u de invloed van mensen met veel volgers op sociale media moet gebruiken, zodat uw restaurant een groter publiek kan bereiken. (tweet dit)
Influencer marketing geeft je de mogelijkheid om op een andere manier een nieuw of een groter publiek te bereiken. Door de juiste influencer te kiezen, wordt uw restaurant ondersteund door iemand met invloed die uw restaurant en uw heerlijke menu kan promoten.
Met influencer marketing kiest u een populair persoon om een breder publiek aan te spreken voor uw restaurant. Ze kunnen uw restaurant promoten op manieren die geen enkele andere marketingmethode kan. Ze gebruiken hun ‘macht’ om uw bedrijf te promoten.
De voordelen voor uw restaurant zijn onder meer het vergroten van de merkbekendheid en -betrokkenheid, het aantrekken van meer dineergasten bij u aan de deur en het vergroten van het merkvertrouwen en de loyaliteit. Wanneer iemand die op sociaal gebied vertrouwd wordt, uw restaurant promoot, zullen anderen u immers onmiddellijk ook vertrouwen, omdat de influencer hen heeft gezegd dat ze dat moesten doen.
Laten we nu eens kijken naar de zes redenen waarom u misschien met een influencer zou willen samenwerken.
#1: Het is kosteneffectief
Influencer-marketing heeft het potentieel om u een hoger rendement op uw investering (ROI) te geven dan andere traditionele marketingstrategieën. Volgens een branchedeskundige influencer-marketing genereert maar liefst 11x de ROI van banneradvertenties.
Hoewel velen denken dat influencermarketing duur is, hoeft dat niet zo te zijn. Wanneer u samenwerkt met een lokale influencer voor uw restaurant, kunnen de kosten vaak veel lager zijn dan u denkt.
Restaurants die influencers gebruiken, weten dat als de influencer een verhaal of een verhaal over een van uw menu-items deelt met een link naar uw website en online bestelsysteem, hun omzet in de loop van de tijd zal toenemen. Hoe meer volgers de influencer heeft, hoe meer klikken naar jouw website.
Je kunt een influencer op twee manieren betalen: je kunt hem in eten betalen, of je kunt hem met geld betalen. De beloningsstructuur is over het algemeen gebaseerd op drie dingen: het bereik van influencers, de betrokkenheidspercentages en de kwaliteit van hun inhoud.
Dit is iets dat u met de influencer onderhandelt, dus het loontarief is aan u.
#2: Het bouwt geloofwaardigheid op
Geloofwaardigheid is van cruciaal belang als het om restaurants gaat. Voordat mensen besluiten bij uw restaurant te gaan eten, willen ze vaak weten hoe anderen over uw eten en uw service denken.
Mond-tot-mondreclame is de sleutel tot het creëren van geloofwaardigheid en loyaliteit. Uw potentiële dineergasten zullen van nature meer vertrouwen op wat uw influencer zegt dan wanneer u het zelf zou zeggen. (tweet dit) Kies uw influencers dus verstandig, want zij zullen een ander ‘gezicht’ van uw bedrijf worden.
Door de goedkeuring van een influencer te krijgen, vertelt deze persoon de digitale wereld dat jouw eten geweldig is en de moeite waard is om te eten. De influencer zegt: “Ga daarheen, je zult het geweldig vinden, want ik ook.”
#3: Het levert u meer verkeer op
Een influencer helpt u uw aanwezigheid op sociale media te vergroten, maar deze persoon helpt ook om verkeer naar uw restaurant en naar uw website te krijgen.
Niemand wil het op één na beste missen, en dit werkt in uw voordeel. Terwijl de influencer op sociale media over uw restaurant deelt, zien mensen de berichten en willen ze uw eten niet missen.
Jouw influencer deelt bijvoorbeeld foto’s en video’s van een moment dat ze in jouw restaurant aan het eten waren. Ze vertellen hoe lekker je eten is, hoe onberispelijk de service is en wat een trendy, leuke plek je hebt. Mensen zien deze berichten en zullen online bestellen of persoonlijk uw restaurant bezoeken.
Uiteindelijk betekent de toename van zowel het websiteverkeer als het voetverkeer geweldige dingen voor uw winstmarge.
#4: Het vergroot de merkbekendheid
Een van de grootste voordelen van influencer marketing is het potentieel om de merkbekendheid te vergroten. Met de goedkeuring van uw restaurant door de influencer ontstaat de mogelijkheid om uw restaurant aan een nieuw publiek te introduceren.
Als je verstandig hebt gekozen, moet je influencer een groot en gevarieerd bereik hebben op sociale media. Dit zorgt voor onmiddellijke naamsbekendheid.
Het doel hier is om een influencer te kiezen wiens volgers deel uitmaken van je doelgroep. Als uw restaurant bijvoorbeeld een sportbar is, wilt u geen influencer kiezen die vooral een op kinderen gerichte aanhang heeft.
Een influencer kan u helpen uw restaurant onder de aandacht te brengen van mensen die anders misschien niet van uw restaurant op de hoogte waren.
#5: Het vergroot de betrokkenheid
Wanneer u samenwerkt met zorgvuldig gekozen influencers, vergroot u het verkeer naar uw eigen sociale media-accounts, uw website en uiteindelijk uw restaurant.
Uw influencer plaatst bijvoorbeeld berichten over uw restaurant. Op dat moment ziet de hele online volgersgemeenschap van de influencer het bericht. Vervolgens bezoeken klanten uw restaurant en worden ze verliefd op het eten.
Vervolgens gaan ze terug naar sociale media en delen ze hun ervaringen, en taggen ze jouw restaurant.
Uw influencer heeft het potentieel om buzz en opwinding rond uw restaurant te creëren, waardoor de online betrokkenheid wordt vergroot.
#6: Het levert snelle resultaten op
Influencermarketing werkt snel. Waarom? Dit komt omdat een influencer voortdurend inhoud creëert die mensen willen zien. En als u een partnerschap met hen heeft, betekent dit dat ze over uw eten posten.
Stel je voor dat de influencer zijn volgers vertelde dat ze vanavond in jouw restaurant gingen dineren en mensen uitnodigde om mee te doen. Uw restaurant zou de hele nacht vol zijn! Dat is de kracht van influencer marketing om u onmiddellijke resultaten te bezorgen.
Laatste gedachten over samenwerking met influencers
Volgens een vragenlijstheeft bijna 63% van de respondenten een zelfstandig budget voor contentmarketing, inclusief influencermarketing. Deze statistiek laat zien hoeveel bedrijven hun geld in dit soort digitale strategie steken.
Werkt het voor uw restaurant? Er zijn veel succesverhalen, en de enige manier waarop je erachter komt of het iets voor je is, is door het eens te proberen!
Restaurantwebdesign, gemakkelijk gemaakt.
Ontdek waar zoveel restauranthouders enthousiast over zijn.
Bij Restaurant Engine kunnen we een restaurantwebsite voor u maken die de perfecte plek biedt om mensen naartoe te sturen nadat een influencer hen kennis heeft laten maken met uw geweldige menu. Zodra een influencer uw restaurant begint te promoten, kunt u er zeker van zijn dat uw website meer hits krijgt, dus u wilt een snelle, goed presterende website. U kunt op ons rekenen om een geweldige website te creëren die een uniform merk presenteert en op alle digitale platforms werkt. Laat ons u helpen de perfecte site te maken die klanten aantrekt, de klantbetrokkenheid en uw conversiepercentage verbetert en u in staat stelt uw bedrijf te laten groeien!
Bent u klaar om uw restaurant naar een hoger niveau te tillen met een nieuwe website?
Vraag vandaag nog uw gratis websiteadvies aan!
Maddi Bazzocco En ABDALLA M op Ontsplashen