Geschreven door Justine Nightingale
U weet dat het eten in uw restaurant een verleidelijke geur, textuur en geheel eigen smaak heeft. U weet ook dat wanneer mensen het menu van uw restaurant proeven, hun smaakpapillen zingen en zij levenslange klanten worden.
Maar hoe breng je dat over in je social media posts? Dit doe je door middel van fotografie en belangrijker nog: door de aansprekende foto’s gemaakt door een professionele foodfotograaf. Deze persoon heeft het unieke vermogen om de essentie van uw menu-items in een foto vast te leggen.
Met meer dan 90% van de gebruikers van sociale media Door een bedrijf te volgen op het door hen gekozen platform, is het nog nooit zo belangrijk geweest om uw eigen platforms te benutten. Laten we eens kijken waarom fotografie belangrijk is voor de sociale media van een restaurant en hoe u uw merk naar een hoger niveau kunt tillen met behulp van geweldige fotografie.
Afbeeldingen helpen u meer volgers te krijgen
Fotografie is belangrijk op uw sociale media, omdat het mensen zal overtuigen om op de like- of volgknop op uw sociale mediaplatform te klikken. (tweet dit)
Als je iets hebt dat er goed en interessant uitziet voor mensen, zullen ze je waarschijnlijk volgen, zodat ze er meer van kunnen zien.
Dus als uw foto’s van topklasse zijn en zo zijn gestileerd dat ze uw restaurant, uw menu en uw personeel echt benadrukken, zullen mensen zich aanmelden om meer van uw inhoud te zien.
Afbeeldingen vergroten de betrokkenheid
Wanneer u professionele en mooie fotografie gebruikt, is uw restaurant aantrekkelijker voor potentiële klanten. Dus hoe meer u opvallende afbeeldingen gebruikt, hoe meer betrokkenheid uw restaurant zal zien op platforms zoals Instagram en Facebook.
Als u de betrokkenheid vergroot, zult u waarschijnlijk een toename van het aantal bezoekers zien, en uiteindelijk ook een toename van uw omzet.
Je zult merken dat naarmate meer mensen geïntrigeerd zijn door je fotografie, des te meer likes, reacties en deelacties je op je berichten krijgt. Dat betekent dat meer mensen uw restaurant zien in hun sociale feeds.
Nieuwe leads zijn letterlijk een post verwijderd als uw beeldmateriaal smakelijk is.
Afbeeldingen zijn gedenkwaardig
Mensen zijn visuele wezens. Ze onthouden bijna alles wat ze zien, maar slechts heel weinig van wat ze lezen of horen. Dat betekent dat uw klanten en potentiële dineergasten een visuele herinnering zullen creëren wanneer ze naar uw fotografie op uw sociale mediaplatforms kijken.
Bovendien is de kans groter dat uw volgers zich herinneren wat ze hebben gezien als u gedenkwaardige beelden aan inhoud koppelt. Dus de volgende keer dat iemand zin heeft in pizza, zal hij zich herinneren dat hij alle foto’s heeft gezien van jouw ambachtelijke pizza, gemaakt met verse, lokaal geproduceerde ingrediënten, omdat jouw fotografie zo effectief was.
Afbeeldingen stimuleren de verkoop
Zodra het visuele geheugen keer op keer wordt aangemaakt, omdat uw foto’s steeds opnieuw in de feeds van gebruikers verschijnen, zult u merken dat diezelfde afbeeldingen de verkoop naar uw restaurant stimuleren.
U kunt zelfs overwegen om wat tekst aan uw afbeeldingen toe te voegen om de naam van het gerecht, een specialiteit op het gerecht of een nieuw menu-item te benadrukken. Het samengestelde effect van het beeld en de woorden zal de verkoop verder stimuleren en uw restaurantbedrijf laten groeien.
Vergeet ook niet om uw foto’s van een merk te voorzien. Je wilt niet dat iemand ze deelt of zelfs maar downloadt zonder dat jouw logo erop staat.
Afbeeldingen Creëer een emotionele band
Naast het fotograferen van uw menukaart wilt u ook de binnenkant van uw restaurant fotograferen. Het doel hier is om de sfeer en de geweldige sfeer vast te leggen.
Door dit te doen, helpt u een emotionele band te creëren tussen uw restaurant en uw potentiële klanten. Uw foto’s moeten bijvoorbeeld de sfeer en stijl van uw restaurant benadrukken. U wilt uw persoonlijkheid onder de aandacht brengen, zodat klanten precies weten wat ze krijgen als ze binnenkomen.
Maak foto’s van uw hele restaurant om mensen echt een idee te geven van wat ze kunnen verwachten. U kunt ook klanten op de foto’s opnemen. Hierdoor kunnen mensen zich een beeld vormen van zichzelf in uw restaurant en weten ze ook wat de dresscode is.
Houd bij het maken van deze foto’s altijd rekening met uw doelgroep. Vervolgens kunt u elke foto inlijsten om uw doelgroep aan te spreken.
Afbeeldingen zorgen ervoor dat u wordt herkend
Ten slotte is fotografie belangrijk voor uw restaurant omdat het helpt bij de herkenning.
Door uw foto’s door een professional te laten schieten, krijgt u foto’s die allemaal dezelfde herkenbare esthetiek hebben. Dit helpt bij de merkherkenning en helpt u op zijn beurt uw omzet te verhogen.
Restaurantwebdesign, gemakkelijk gemaakt.
Ontdek waar zoveel restauranthouders enthousiast over zijn.
Laatste gedachten over fotografie op sociale media
Volgens één studie70% van de Instagram-gebruikers gebruikt het platform om foto’s en video’s te plaatsen. Doet jouw restaurant hetzelfde?
Nu je weet waarom fotografie belangrijk is voor de sociale media van een restaurant, is het ook belangrijk om te weten dat professionele fotografie absoluut de moeite waard is.
Wanneer uw klanten ‘eten’, eten ze eerst met hun ogen. Dus als je ze de meest smakelijke, heerlijk uitziende en verleidelijke voedselfoto’s op sociale media geeft, loop je een grote voorsprong op je concurrentie. (tweet dit)
Bovendien is eten lastig te fotograferen, dus je wilt een professional inhuren die weet hoe je de beste belichting, styling, hoeken en positionering moet gebruiken om je eten in de kijker te zetten. ‘
Houd er rekening mee dat u slechts een paar seconden op uw sociale mediaplatforms heeft om de aandacht van mensen te trekken, dus u wilt er zeker van zijn dat uw foto’s van topklasse zijn.
Ten slotte kan een professionele fotograaf binnen uw merknormen werken om ervoor te zorgen dat elke gemaakte opname past bij uw visuele esthetiek en kleurenschema.
Maak een plan en ga aan de slag met uw professionele fotografie voor de sociale media van uw restaurant!
Bij Restaurant Engine kunnen we een restaurantwebsite voor u maken, met behulp van uw prachtige fotografie, die de perfecte plek biedt om te linken naar uw sociale mediaplatforms. Het is belangrijk om uw beste foto’s op uw website en op uw sociale media-accounts te presenteren. Hierdoor kunnen mensen jouw heerlijke eten supermakkelijk zien. U kunt op ons rekenen om een website te creëren die een uniform merk presenteert, uw menu-items onder de aandacht brengt, en die op alle digitale platforms werkt. Laat ons u helpen de perfecte site te maken die klanten aantrekt, de klantbetrokkenheid en uw conversiepercentage verbetert en u in staat stelt uw bedrijf te laten groeien!
Bent u klaar om uw restaurant naar een hoger niveau te tillen met een nieuwe website?
Vraag vandaag nog uw gratis websiteadvies aan!
Afbeeldingen: Laura Kennedy En Adam Bartoszewicz op Ontsplashen